Pagina's

vrijdag 16 november 2012

Jaar 2012

In de winter had ik besloten om het die jaar anders te doen dan vorig jaar.
Met trainen deed ik maar wat, en structuur zat er al helemaal niet in, ik ging wanneer ik zin had.

Om er meer structuur in te krijgen heb je een schema nodig, die kan je natuurlijk zelf maken, maar ja daar heb ik geen verstand van. Dus dan ga je opzoek naar iemand die er wel verstand van heeft. Zo ben ik na veel lezen op het internet uit gekomen bij De Almeerse Triatleet Merijn Schuurman en zijn bedrijf PosiTri. Na een gesprek zijn we met elkaar in zee gegaan en zo had ik in één keer een coach... Tja wat moet je nou met een coach als je een amateur bent. Nou het schijnt in de triatlon wereld heel normaal te zijn. De reden dat ik dit wilde is dat ik wisselende diensten draai, ik werk 6 dagen en daarna ben ik weer 8 dagen vrij. De dagen dat ik werk is dat in de nacht. Dus daar moest ook rekening mee gehouden worden, omdat ik in mijn nachtdienst week vaak wat vermoeider ben, maar daar wordt allemaal rekening mee gehouden.

Daar ging ik dus aan de slag met de schema's van PosiTri. Het was in het begin wel even wennen, maar had snel het ritme gevonden van vaker trainen.
Voor mijn gevoel boekte ik ook erg veel vooruitgang. Met name met het  fietsen.

Ik had besloten om de halve triatlon van Almere te gaan doen. Dat zou het hoofd doel worden voor mij. Alle trainigen gingen gestaag door voor mijn uiteindelijke doel. hier een daar heb ik wat trainings wedstrijden gedaan, er zat echt progressie in. En toen was het uiteindelijk 8 september 2012 de dag van de wedstrijd. 


Vroeg in de ochtend vertrok ik met mijn spullen naar de Esplanade in Almere, want daar was het park fermé, daar was ik om 6.30 uur veel te vroeg, want ik hoefde pas om 8.30 uur te starten. Maar ik wilde graag de start zien van de hele afstand. Ik had ook nog nooit in zo'n groot park fermé gestaan, moet zeggen maakt best indruk.Gelukkig had ik geen last van zenuwen. Onderwijl  kijkend naar het zwemmen rustig verder gegaan met voorbereiden en mijn start kwam steeds dichterbij. 

Pang... en weg was ik voor het eerste onderdeel 1,9 km zwemmen, na 32.00 min stond ik weer op de kant, was ik erg blij mee. Toen de fiets op eerste ronde fietsen 1:22:10 en de tweede ronde in 130:38, jee wat was ik blij had nog nooit zo hard gefiets. Ging dus na 3:30:00 incl wissels beginnen met lopen. Nou dat voelde soepel aan de eerste 3 km maar daarna dacht mijn lichaam echt van WTF mafkees waar ben jij in godsnaam mee bezig. En het ging vanaf toen heel erg moeizaam. Maar heb nooit aan opgeven gedacht na uiteindelijk 6:06:11 kwam ik op de Esplanade over de finish. Ik was blij maar ook een beetje teleurgesteld dat het lopen slecht was gegaan, maar ja je kunt niet in alles goed zijn. Uiteindelijk overheerste toch wel de blijdschap.

Ik heb dus gewoon een halve triatlon volbracht, dat had ik 2 jaar geleden nooit kunnen denken. Dus wie weet wat er volgend jaar allemaal kan gebeuren.

De hele triatlon je weet het maar nooit.

2 opmerkingen:

  1. Mooi verslag en prestatie Dennis. Wat zijn je doelen voor 2013? Zag net op triathlonforum dat je al wel een heel mooi horloge van Polar binnen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ben erg blij met mijn horloge. Heb eigenlijk 2 doelen
    1/2 van Stein en of 1/2 of hele van Almere.

    BeantwoordenVerwijderen